Jiří Měsíc. Leonard Cohen, the Modern Troubadour. (Palacký University, 2020). Beatriz Naranjo Sánchez. The Art of Tuning Literary Translation or How to Make Translation Sound Better. (EDITUM, 2020). Miriam Criado-Peña. The Early Modern English Version of Elizabeth Jacob’s Physicall and Chyrurgical Receipts. (Cambridge Scholars Publishing, 2018). Kienberger, M. Das Potenzial des potenziellen Wortschatzes nutzen. Erschließungsstrategien für unbekannten Wortschatz unter DaF-Lernenden an spanischen Universitäten. (Universidad de Viena, 2020) José María Pérez Fernández and Edward Wilson-Lee. Hernando Colon's New World of Books: Toward a Cartography of Knowledge (Yale University Press, 2021). María J. López & Pilar Villar Argáiz, eds. Secrecy and Community in 21st Century Fiction (Bloomsbury, 2021). Manuel Jiménez Raya & Flavia Vieira, eds. Autonomy in Language Education: Theory, Research and Practice (Routledge, 2021). José María Pérez Fernández, Giaovanni Tarantino, and Giorgio Riello, eds. Encounters at Sea: Paper, Objects and Sentiments in Motion across the Mediterranean: An Intellectual Journey through the Collections of the Riccardiana Library in Florence (Bandecchi & Vivaldi, 2020). Margarita Carretero González, ed. Spanish Thinking about Animals (Michigan State University Press, 2020). Rocío G. Sumillera, Jan Surman, & Katharina Kühn. Translation in Knowledge, Knowledge in Translation (John Benjamins, 2020). Jesús Fernández Domínguez, Alexandra Bagasheva & Cristina Lara Clares, eds. Paradigmatic Relations in Word Formation (Brill, 2020). Eva M. Gomez Jiménez & Michael Toolan, eds. The Discursive Construction of Economic Inequality (Bloomsbury, 2020). Gerardo Rodríguez Salas. Anacronía (Valparaíso, 2020). Christina Holgado-Sáez & Rocío Díaz Bravo. Enseñanza-aprendizaje de lenguas en la era digital (Comares, 2020). Encarnación Hidalgo. Tenorio, Miguel Ángel Benítez Castro & Francesca De Cesare, eds. Populist Discourse. Critical Approaches to Contemporary Politics (Routledge, 2019). Rocío G. Sumillera. Invention. The Language of English Renaissance Poetics (Legenda, Modern Humanities Research Association, 2019). Marta Falces Sierra & Eva M. Gómez Jiménez. English for Music Studies (Universidad de Granada, 2019). Miguel Ángel Martínez-Cabeza, Rafael J. Pascual, Belén Soria, y Rocío G. Sumillera, eds. The Study of Style: Essays in English Language and Literature in Honour of José Luis Martínez-Dueñas (Universidad de Granada, 2019). Teodoro Beza. Del derecho de los magistrados sobre sus súbditos, intr. y notas Rocío G. Sumillera (Trotta, 2019). Rocío G. Sumillera, Manuela Águeda García-Garrido & José Luis Martínez-Dueñas, eds. Resistance and Practices of Rebellion at the Age of Reformation (16th-18th centuries) (Ediciones Complutense, 2019). Miriam Fernández Santiago, María José de la Torre Moreno, Gerardo Rodríguez Salas & Isabel María Andrés Cuevas. Literary Minorities in English: Student Guide (Técnica AVICAM, 2019). Beatriz Revelles Benavente & Ana M. González Ramos, eds. Género en la educación: pedagogía y responsabilidad feministas en tiempos de crisis política (Morata, 2019). Miriam Fernández Santiago. Cultures in English (Técnica AVICAM, 2019). Juan Santana, ed. English Grammar in Focus. The Phrase (Universidad de Granada, 2018). José Luis Martínez Dueñas, Antigüedad y tradición en las letras inglesas (Alhulia, 2018). Celia Wallhead, ed. More Writers of the Spanish Civil War. Experience Put to Use (Peter Lang, 2018). Juan Santana & Salvador Valera, eds. Competing Patterns in English Affixation (Peter Lang, 2018). Paula Camacho Roldán. El arte de subtitular (Editorial Académica Española, 2018). María del Carmen Espínola Rosillo. Bilingüismo en casa (Maia, 2018). Gerardo Rodríguez Salas et al. New Perspectives on Community and the Modernist Subject: Finite, Singular, Exposed (Routledge, 2018). Miriam Fernández Santiago. The (Il)logics of Postmodern Humor (Universidad de Huelva, 2018). Eroulla Demetriou & José Ruiz Más. English Travel Accounts on Cyprus (1960-2004). The Journey to Europe. (Centro de Estudios Bizantinos, 2018). William Slyngisbie et al. El ataque a Cádiz de 1596 visto por un hidalgo inglés: la relación de la travesía a Cádiz de Sir William Slyngisbie (Universidad de Cádiz, 2018). Mauricio D. Aguilera Linde & Margarita Carretero González, eds. Crystals Beneath the Surface. Selected Essays in Honour of Celia M. Wallhead (Universidad de Granada, 2018). Margarita Carretero González & José Marchena Domínguez, eds. Representaciones culturales de la naturaleza alter-humana. Aproximaciones desde las ecocrítica y los estudios filosóficos y sociales (Universidad de Cádiz, 2018). Pilar Villar Argáiz, ed. Irishness on the Margins. Minority and Dissident Identities (Palgrave Mcmillan, 2018). Miguel Ángel Martínez Cabeza. English Grammar in Focus: Text-Linguistics (Universidad de Granada, 2017). Juan Santana, ed. English Grammar in Focus. Words and Morphemes (Universidad de Granada, 2017). Manuel Jiménez Raya, Terry Lamb, & Flavia Vieira, eds. Mapping Autonomy in Language Education: a Framework for Learner and Teacher Development (De Gruyter, 2017). Santiago Martín Arnedo. Los grandes himnos de Goethe (Rilke, 2017). Mercedes Díaz Dueñas & Julian Bourne. Handbook on Text Typology: Texts and Materials for Students of Translation and Interpreting (Técnica AVICAM, 2017). Gerardo Rodríguez Salas. Hijas de un sueño (Esdrújula, 2017). Michael Pace-Sigge & Katie J. Patterson, eds. Lexical Priming: Applications and Advances (John Benjamins, 2017). Beatriz Revelles-Benavente & Ana M. González Ramos, eds. Teaching Gender: Feminist Pedagogy and Responsibility in Times of Political Crisis (Routledge, 2017). Jose Luis Martínez-Dueñas, ed. George Saintsbury. La bodega de un literato (Abada, 2016). Santiago Martín Arnedo. Vida de Marie Luise Kaschnitz (Eila, 2016). Eduardo Segura. El viaje del anillo: un mapa narrativo de la Tierra Media (Universidad de Granada, 2016). Marta Falces Sierra & Eva M. Gómez Jiménez. While Music Lasts: a Workbook for Students of English for Musicology (Universidad de Granada, 2016). Santiago Martín Arnedo. Poemas esenciales en la lírica alemana (Rilke, 2015). Ángel Felices Lago, Cecilia I. Ruiz López & Ana Mº Corral Hernández. Español para el comercio mundial del siglo XXI: términos y expresiones esenciales en el mundo de los negocios (Edinumen, 2015). Manuel Jiménez Raya & Flavia Vieira. Enhancing Autonomy in Language Education (De Gruyter, 2015). José María Pérez Fernández and Edward Wilson-Lee, eds. Translation and the Book Trade in Early Modern Europe (Cambridge University Press, 2014). Pilar Villar Argáiz, ed. Literary Visions of Multicultural Ireland (Manchester University Press, 2014). Rocio G. Sumillera, ed. Richard Carew. The Examination of Men's Wits (Modern Humanities Research Association, 2014). Jagannatha Prasada Dasa. Selected Stories. Mauricio D. Aguilera Linde, ed. (Har-Anand Publications, 2013). José María Pérez Fernández, ed. James Mabbe: The Spanish Bawd (Modern Humanities Research Association, 2013). Eroulla Demetriou, José Ruiz Mas & Pilar Sánchez Calle. A Handful of Literary Resources and Activities for University Students of American and Commonwealth Literatures (Universidad de Jaen, 2013). Ana Díaz-Negrillo, Nicolar Ballier & Paul Thompson, eds. Automatic Treatment and Analysis of Learner Corpus Data (John Benjamins, 2013). Paula Martín Salván, Gerardo Rodríguez Salas & Julián Jiménez Heffernan, eds. Community in Twentieth-Century Fiction (Palgrave, 2013). José Luis Martínez-Dueñas Espejo & Rocío G. Sumillera. The Failed Text. Literature and Failure (Cambridge Scholars, 2013). José Luis Martínez Dueñas & Rocío G. Sumillera. John Knox: El primer toque de la trompeta contra el monstruoso gobierno de las mujeres (Tirant Editorial, 2013). Rocío Montoro. Chick Lit: The Stylistics of Cappuccino Fiction (Continuum, 2012). Gopinath Mahanty. Dark Loneliness: Selected Stories. Mauricio D. Aguilera Linde, ed. (Grassroots, 2012). Graeme Porte, ed. Replication Research in Applied Linguistics (Cambridge, 2012). Graeme Porte, ed. Doing Replication Research in Applied Linguistics (Cambridge University Press, 2012). Mauricio D. Aguilera Linde, María José de la Torre Moreno, & Laura Torres. Into Another's Skin: Selected Essays in Honour of María Luisa Dañobeitia (Universidad de Granada, 2012). Nathalie Bléser & Gerardo Rodríguez Salas. Nuevo México visto por estudiantes de francés e inglés de la Universidad de Granada (Godel, 2012). Margarita Carretero González, Diego Díaz Piedra, Macarena Reyes Martín & Sara Rodríguez Fernández, eds. Vampiros a contraluz: constances y modalizaciones del vampiro en el arte y la cultura (Comares, 2012). Celia M. Wallhead, ed. Writers of the Spanish Civil War. The Testimony of their Auto/Biographies (Peter Lang, 2011). Gerardo Rodríguez Salas & María Isabel Andrés Cuevas. The Aesthetic Construction of the Female Grotesque in Katherine Mansfield and Virginia Woolf (Edwin Mellen Press, 2011). Nina Norgaard, Rocío Montoro, & Beatrix Busse. Key Terms in Stylistics (Continuum, 2010). Graeme Porte, ed. Appraising Research in Second Language Learning (John Benjamins, 2010). María Moreno Jaén, Fernando Serrano Valverde, & María Calzada Pérez, eds. Exploring New Paths in Language Pedagogy: Lexis and Corpus-Based Language Teaching (Equinox, 2010). Miguel Ángel Martínez Cabeza. The Study of Language Beyond the Sentence (Comares, 2010). Miriam Fernández Santiago & Kamila Tutáeva. Autonomous Reading Skills in Academic English (Comares, 2010). Ángel Felices, Emilio Iriarte, Emilia Núñez & Mº Ángeles Calderón. Cultura y negocios: el español de la economía española y latinoamericana (Edinumen, 2010). Miriam Fernández Santiago et al., Integración de contenidos e idiomas en educación superior (Comares, 2010). Marta Falces Sierra, Encarnación Hidalgo Tenorio, Juan Santana Lario, Salvador Valera Hernández, eds. Para, por y sobre Luis Quereda (Universidad de Granada, 2010). Carmelo Medina Casado & José Ruiz Mas, eds. Las cosas de Richard Ford. Estampas varias sobre la vida y obra de un hispanista inglés en la España del siglo XIX (Universidad de Jaén, 2010). Mauricio D. Aguilera Linde & Rosa Morillas, eds. Cuentos contemporáneos de la India: voces de la narrativa de Orissa (Miraguano, 2009). Ángel Felices Lago, coord. Empresa siglo XXI: el español en el ámbito profesional (Edinumen, 2009). Eroulla Demetriou & José Ruiz Mas. Get Thee to a Playhouse! An Introduction to Elizabethan and Shakesperean Drama for Young Students of Literature (Universidad de Jaén, 2009). Gerardo Rodríguez Salas. Katherine Mansfield: el posmodernismo incipiente de una modernista renegada (Verbum, 2009). Pilar Villar Argáiz. The Poetry of Eavan Boland: a Postcolonial and Subaltern Reading (Academica Press, 2008). Jose Luis Martinez-Dueñas Espejo. Las fronteras de los ingleses. (Alcalá Grupo Editorial, 2008). Ángeles Linde López, Juan Santana Lario & Celia Wallhead. Studies in Honour of Neil McLaren (Universidad de Granada, 2008). Alejandro Martín Pareja, Rosa Morillas & Manuel Villar Raso. A Glimpse of Chicano Literature: An Anthology (Universidad de Granada, 2007). Julia Moller & Ruth Burbat. Collage 1A: Manual de enseñanza del Alemán, Lektion 1-5 (Universidad de Granada, 2007). Encarnación Hidalgo Tenorio, Luis Quereda & Juan Santana. Corpora in the Foreign Language Classroom (Brill, 2007). Ana María Muñoz Muñoz, Carmen Gregorio Gil & Adelina Sánchez Espinosa, eds. Cuerpos de mujeres: miradas representaciones e identidades (Universidad de Granada, 2007). Mauricio D. Aguilera Linde, Rosa Morillas Sánchez & Pilar Villar Argáiz, eds. Entre la creación y el aula: Estudios en honor de Manuel Villar Raso (Universidad de Granada, 2007). Antonia Domínguez Miguela & Miriam Fernández Santiago. Guía para la integración de las TIC en el aula de idiomas (Universidad de Huelva, 2007). Gerardo Rodríguez Salas. Hijas de la Diosa Blanca (Septem Ediciones, 2007). Manuel Jiménez Raya, Terry Lamb & Flávia Vieira. Pedagogy for Autonomy in Language Education in Europe: Towards a Framework for Learner and Teacher Development (Authentik, 2007). Pilar Villar Argáiz. Eavan Boland's Evolution as an Irish Woman Poet: an Outsider within an Outsider's Culture (Edwin Mellen Press, 2007). Margarita Carretero González, María Elena Rodríguez Martín & Gerardo Rodríguez Salas, eds. De habitaciones propias y otros espacios conquistados. Estudios sobre mujeres y literatura en lengua inglesa en homenaje a Blanca López Román (Universidad de Granada, 2006). Julia Moller & Ruth Burbat. Collage 1B: Manual de enseñanza del alemán, Lektion 6-10 (Universidad de Granada, 2006). Cándida Fernández Morales & Elaine Hewitt. English Reading Comprehension for the Field of Social Work: Student's Book (Universidad de Granada, 2006). José Ruiz Mas. Sibaritas al sol. Aventuras y desventuras de los residentes de habla inglesa en España según sus relatos de viajes (Grupo Editorial Universitario, 2006). Laurie Bauer & Salvador Valera, eds. Approaches to Conversion/Zero-Derivation (Waxmann, 2005). Karín Vilar Sánchez. El verbo alemán: la función de los tiempos y modos (Hueber, 2005). José Luis Martínez Dueñas, Carmen Pérez Basanta, Neil McLaren & Luis Quereda. Towards An Understanding of the English Language: Past, Present and Future. Studies in Honour of Fernando Serrano (Universidad de Granada, 2005). Miriam Fernández Santiago. The Voice and the Void: On Humor and Postmodernity (Universidad de Huelva, 2005). Margarita Carretero González, Encarnación Hidalgo Tenorio, Neil McLaren & Graeme Porte, eds. A Life in Words. A Miscellany Celebrating Twenty-Five Years of Association Between the English Department of Granada University and Mervyn Smale (Universidad de Granada, 2002). Carmelo Medina Casado & José Ruiz Mas, eds. El bisturí inglés. Literature de viajes e hispanismo en lengua inglesa (Universidad de Jaén, 2004). Eroulla Demetriou & José Ruiz Mas. English Travel Literature on Cyprus (1878-1960) (Centro de Estudios Bizantinos, 2004). Inmaculada Sanz Sainz & Ángel Felices Lago, eds. Current Trends of Languages for Specific Purposes in an International and Multicultural Context (Universidad de Granada, 2004). José María Pérez Fernández & Jorge Hernández Cubillo. Spain in Perspective: An Introduction to its history, art, and culture (Universidad de Granada, 2004). Karin Vilar Sánchez. La remigración en la adolescencia: el retorno de los jóvenes emigrantes españoles de segunda generación: aspectos sociolingüísticos, psicológicos y sociolaborales (Universidad de Granada, 2003). Elaine Hewitt & Cándida Fernández Morales. English Listening Comprehension for the Field of Social Work (Universidad de Granada, 2003). Manuel Jiménez Raya & Terry Lamb, eds. Differentiation in the Modern Languages Classroom (Peter Lang, 2003). José Luis Martínez-Dueñas Espejo. Retórica de la lengua inglesa (Comares, 2002). Manuel Jiménez Raya, Pamela Faber, Wolf Gewehr & Anthony J. Peck. Effective Foreign Language Teaching at the Primary Level - Focus on the Teacher (Peter Lang, 2001). Julia Möller Runge. Necesidades lingüísticas de un traductor/intérprete (Alhulia, 2001). Margarita Carretero González & Encarnación Hidalgo Tenorio, eds. Behind the Veil of Familiarity: C.S. Lewis (Peter Lang, 2001). Jose Luis Martínez-Dueñas Espejo, José María Pérez Fernández. Approaches to the Poetics of Derek Walcott (Edwin Mellen Press, 2001). Rosa Morillas & Manuel Villar Raso, eds. Literatura chicana: reflexiones y ensayos críticos (Comares, 2000). Share this